KVK ve ZTE işbirliği ile akıllı telefon pazarında değişim yaşanacak

Alper Uygun

Mobil haberleşme ürünleri satış ve satış sonrası hizmet sektöründe Türkiye’nin lider firmalarından KVK, dünya devi markalarla işbirliğine bir yenisini kattı.
19 Haziran Salı Günü The Marmara Otel’de gerçekleştirilen toplantıda, ZTE-KVK işbirliği açıklandı. Toplantıya ZTE Corporation Başkan Yardımcısı ve Terminal Bölümü Başkanı Mr. He Shiyou, ZTE Türkiye Genel Müdürü İsmet Gökduman ve KVK Genel Müdürü Özcan Ermiş katıldı. Gerçekleştirilen toplantıda ZTE, ‘KVK Powered’ güvencesi ile satış sunduğu Cool ve Live modellerini tanıttı. Toplantıda kısa bir süre sonra ilk kez Türkiye’de satışa sunulacak olan Grand X model akıllı telefon da teknoloji meraklılarının ilgisine sunuldu.

“140’tan fazla ülkede 200’den fazla operatör ile çalışıyoruz. Hedefimiz 2015’e kadar dünyanın en büyük 3 telefon üreticisi arasında yer almak.” (Mr. He Shiyou)
ZTE Corporation Başkan Yardımcısı ve Terminal Bölümü Başkanı He Shiyou, ZTE telefon üst bölüm Grand serisinin ilk modeli olan Grand X’in dünya duyurusunun ilk kez Türkiye’de bu toplantı ile gerçekleştirdiklerini belirtti. Mr. He konuşmasında, dünyada 4’üncü büyük telefon üreticisi olduklarını ve şu anda dünyanın en büyük 3’üncü büyük telefon üreticisi olmayı hedeflediklerini ifade etti. ZTE olarak KVK ile işbirliği içinde olmaktan memnun olduklarını dile getiren Mr. He, ZTE’nin akıllı telefon alanında öncü bir firma olduğunu ve son dönemde büyümesi yüzde 52’lere ulaşan akıllı telefon üretimine izleyici kalmadıklarını belirtti. 2.Nesil-2N, 3N ve 4N özellikli GSM telefonları, tablet bilgisayarlar ve mobil veri terminalleri ürettiklerini söyleyen Mr. He, 140’tan fazla ülkede 200’den fazla operatör ile birlikte çalıştıklarını hedeflerinin dünyanın en büyük 3 telefon üreticisi arasında yer almak olduğunu dile getirdi. Mr. He yaptığı konuşmasına şöyle devam etti:
“Türkiye, Doğu Avrupa Bölgesi’nin en büyük ekonomilerinden biri olarak çok büyük bir pazara ve muazzam bir potansiyele sahiptir. Bu yüzden, Türkiye’nin önde gelen GSM telefonu perakende ağı KVK ile işbirliği yapıp Cool, Live ve Grand X’i piyasaya sunmuş bulunmaktayız. İki orta bölüm bir üst bölüm olan bu cihazları tam zamanlı terminal çözüm olarak sizlere sunmaktayız. Bugünkü basın toplantısından sonra Grand X, İngiltere ve Amerika piyasasında da satışa sunulacaktır. Umarız ki KVK ile yaptığımız bu ortaklık başarıya ulaşır. Son olarak KVK ile yapmış olduğumuz ortaklığın Türkiye’de iyi sonuçlar doğurmasını diliyorum.”

“ZTE markalı ürünlerimizi ölçülebilir satış sonrası teknik destek hizmeti, 24 saat içerisinde müşterilerimize çözüm, yenilikçi katma değerler ile birlikte sunmayı hayal ettik. KVK’nın 2012 hedefi, müşteri odaklı değişim stratejisi bizleri bir araya getirdi.” (İsmet Gökduman)
Mr. He’nin ardından konuşmasını yapmak üzere kürsüye ZTE Türkiye Genel Müdürü İsmet Gökduman çıktı. ZTE’nin telefon üretimine 1998 yılında başladığını ve bugün 2012 yılının ilk çeyreğinde 19,1 milyon adetlik üretim ile dünya dördüncülüğüne yükseldiklerini belirtti. Gökduman, Amerika, Fransa ve İngiltere gibi gelişmiş ülkelerdeki satış rekorlarının ZTE’nin büyümesini bir önceki yılın ilk çeyrek rakamlarına göre yüzde 27,33 arttırdığını belirterek, “2015 yılında dünyada ilk üçe girmeyi hedefliyoruz. Bunun için de ARGE çalışmalarını büyük önem veriyoruz. Yıllık gelirimizin yüzde 10’unu ARGE çalışmalarımıza ayırıyoruz ve bu alanda 30,000 kişi çalışıyor. Akıllı cihazların kullanımı çok hızlı bir şekilde artıyor. ZTE, Türkiye’de 2002 yılından bu yana yaptığı çalışmalarla katkılarına devam ediyor” dedi.
Önümüzdeki birkaç yıl içerisinde dünyada tüm cihazların akıllı olacağını tahmin ettiklerini belirten Gökduman, 2011 yılına göre telefon üretimlerinin yüzde 400 artış gösterdiğini söyledi ve konuşmasını sürdürerek, “Biz de rekabet ve değişimin çok yoğun olduğu mobil telefon pazarında ZTE markalı ürünlerimizi ölçülebilir satış sonrası teknik destek hizmeti, 24 saat içerisinde müşterilerimize çözüm, yenilikçi katma değerler ile birlikte sunmayı hayal ettik. KVK'nın 2012 hedefi, müşteri odaklı değişim stratejisi bizleri bir araya getirdi. Daha da ileriye giderek, Türkiye'de bir ilk olarak ZTE ürün ve satış sonrası ‘KVK Powered’ servis güvencesiyle markalarımızı bir araya getirdik ve ZTE-KVK işbirliği doğdu. Bu işbirliğinin pazara farklı bir bakış açısı ve değişim getireceğine inanıyorum” dedi.
1994 yılından bu yana mobil haberleşme ürünleri satış ve satış sonrası hizmet sektöründe faaliyet gösteren KVK; Blackberry, Nokia, HTC, Huawei, Sony Ericsson, Motorola, ViewSonic, Tom Tom gibi güçlü markalardan sonra, şimdi de ZTE gibi bir başka dünya devi ile işbirliği yapıyor.

KVK Genel Müdürü Özcan Ermiş, ZTE ile işbirliğine gittiklerini belirterek dünya devi markanın üç yeni modelinin ‘KVK Powered’ imzası ile Türkiye pazarında satışa çıkmasından büyük gurur duyduklarını söyledi.
Ermiş konuşmasında, akıllı telefon pazarının yılsonuna kadar daha da büyüyeceğini belirtti ve ekledi: “ZTE, akıllı telefon pazarında kalitesi yüksek telefon üreticilerinin en büyüklerinden biri. ZTE’nin Live ve Cool modelleri Avrupa’da yüksek satış rakamlarına ulaşarak başarısını kanıtlamış cihazlardır. Üç yeni modelden Grand X dünyada ilk kez Türkiye’de duyuruluyor. Bu telefonlar ile tüketicilere sunulan ayrıcalıklar kendini kanıtlamış şık ve modern tasarım parlak ekran kalitesidir. Ayrıca kendi bölümünde rakiplerine göre yüksek avantaj sağlayan donanım özellikleri dışında fiyat avantajı ve KVK servislerini de içeriyor. Bu servisler de telefonlara katma değer katıyor. Bu telefonlardan toplamda 500 bin adet satmayı hedefliyoruz. Dünya devi markalarla işbirlikleri geliştirmeye devam edeceğiz.”
ZTE’nin KVK Powered logosu ile satışa çıkacak telefonlarını alanlar üstün teknoloji ve son derece sağlam bir akıllı telefona sahip olmanın dışında, sıra dışı servis hizmetlerinden de yararlanacaklar. İlk 1 yıl süresince 24 saat içerisinde servis güvencesi sağlayan “Jet Servis” kullanıcıların eğer bir sorun ile karşılaşırlarsa, müşterilerin mağdur olmaması için o gün içinde hizmet verecek. Ayrıca garanti dışı kazalara karşı telefonun ücretsiz tamir edilmesi veya yeni ürün verilmesi gibi bir “Kaza Güvencesi” ile müşteri kaynaklı hatalarda bile ücretsiz hizmet verilecek. Bu hizmetler dışında hırsızlık ve kaybetme durumları için “Anti-Hırsız” uygulaması, virüslere karşı geliştirilen “Mobil Güvenlik” uygulaması, uzaktan destek sağlayan “Uzaktan Servis” uygulaması ve 5GB ücretsiz “KVK Bulut” gibi uygulamalara da sahip olacaklar.
Telepati Dergisi olarak, ZTE Türkiye Genel Müdürü İsmet Gökduman ile yaptıkları işbirliği ve ZTE’nin Türkiye’deki beklentileri hakkında görüştük.

KVK ile olan işbirliğinizin artıları ne olacak? Bu iş birliğini ne kadar sürdürmeyi planlıyorsunuz?
Bizim buradaki duyurumumuzda özellikle Türkiye için bir duyuru yapıyoruz biliyorsunuz. Çok önemsediğimiz satış sonrası teknik destek ve özellikle ürünümüzü farklılaştıracak yenilikçi servisler çok önemliydi. KVK’nın biliyorsunuz 2012 müşteri odaklı değişim planlaması bizim de beklentilerimizle örtüştü dolayısıyla, KVK ile bir araya gelme kararı aldık. Bizim hedefimiz bu ilişkileri geliştirerek, büyüterek devam etmek tabi ki.

Geleceğe yönelik ne gibi yatırımlar düşünüyorsunuz örneğin çok konuşulan bir LTE teknolojisi var. Buna uygun bir yatırımlarınız, bu konuda çalışmalarınız var mı?
Dünyada tabi ki bu yatırımlar çok büyük hızda devam ediyor. LTE cihazlar olsun, LTE tablet bilgisayarlarımız olsun, bütün Amerika’da ve LTE’yi destekleyen ülkelerde şu anda piyasaya çıkmış durumda. Türkiye’de yaşanan 3N’nin geç duyurumu gibi, LTE de biraz daha gecikecek gibi görünüyor. Türkiye için konuşacak olursak, tamamen altyapı ile ilgili bir şey ama cihaz tarafından şu anda LTE için dünyada ve özellikle Amerika’da veri tarafında ve tablet bilgisayar tarafında cihazlarımız piyasaya çıkmış durumda.

Burada tanıtımı yapılan ürünler dışında Türkiye’de piyasaya sürülecek yeni ürünleriniz var mı?
Önümüzdeki dönemlerde farklı ürünlerimiz olacaktır. Bunlar giriş özellikli tüketicilerin en çok tercih ettiği 3,5 inç ekranlı iki modelimizi orta bölüm için pazara sunduk ve bir üst bölüm için ise 4,3 inç başka bir modelimiz var. Önümüzdeki dönemlerde farklı, Windows 8 olsun Intel Platform olsun tablet ürünlerimiz olsun belli aralıklarda Türk kullanıcıların hizmetine sunuyor olacağız.

KVK ile yapılan işbirliği buradaki etkinliğinizi güçlendirecek bu doğrultuda ZTE’nin Türkiye pazarından beklentisi nedir?
Bu iş birliği bizi şu anda çok heyecanlandırıyor. Asıl başarıyı önümüzdeki süreçte görüyor olacağız. Biraz daha farklı modellerle, özellikle müşteri tarafını çok önemseyerek pazara girdik. Farklı olanı istiyoruz. Yani, farklılığı da teknolojinin yanında satış sonrası hizmetlere de yapıyor olmamız gerekiyor. Bizim temel ayırt edici ilk özelliğimiz, fiyatlarımız. Fiyatlarımız, bölümünün en uygun fiyatları. İkincisi, 24 saat içerisinde müşteri desteği teknik çözüm bu çok önemli. Üçüncüsü de, tasarımlarımız. Oldukça başarılı ve farklı ülkelerde ciddi satış rekorları kırmış ürünlerimizi Türkiye’ye konumlandırdık ve başarılı sonuçlar bekliyoruz. Türkiye’yi çok daha yakından takip edeceğiz bu bizim ilerisi için de pazara koyacağımız yeni teknolojik ürünlerde ve diğer farklı ürünlerde etkili olacaktır.

Peki Avrupa ve Amerika’da ZTE’nin büyümesini bir önceki yılın ilk çeyrek rakamlarına göre yüzde 27,33 arttırdığını belirttiniz. Bu hızlı gelişmeyi neye borçlusunuz?
Bizim en büyük ayrıcalıklarımızdan bir tanesi ARGE gücümüz. Şu anda çalışanların yaklaşık üçte biri 30 bin ARGE çalışanı ve bu gelirlerin her yıl yüzde 10’unu ARGE yatırımlarına ayırmaktayız. Örneğin geçen sene; ZTE’nin, 2011 yılında teknoloji alanında ve telekom pazarındaki PCT uluslararası marka tescilde dünya birinciliği var. 2012 yılının ilk üç çeyreğinde yaklaşık 6600 patent başvurumuz var ve bunların 2400 civarı terminal alanda. Mobil telefonu sık değiştirilen bir ürün. Bu nedenle, 5, 6 ayda bir sürekli yenilememiz gerekiyor. Ciddi bir ARGE desteği ve ARGE yatırımı gerektiriyor. Biz bunu iyi yapıyoruz. Bu biraz da Çin’in insan kaynağının avantajı. Maliyet avantajı da buna destek oluyor diyebiliriz. ARGE büyük gücümüz. ARGE’nin desteğiyle birlikte hızlı ürün yeni ürün çıkarabiliyoruz. Bu da tabi ki ZTE’yi bir adım daha öne getiriyor. Son yıllarda her yıl ortalama yüzde 30 terminalde daha farklı bir büyüme eğilimiyle devam etmekteyiz.

Türkiye’de ARGE üzerine çalışma yapılıyor mu? Bir ARGE oluşumunuz var mı Türkiye’de?
Sistem tarafında Türk Telekom için kurduğumuz, Türk Telekom odaklı bir ARGE çalışmamız var. Terminal tarafı için ise, şu anda stratejik iş birliği yaptığımız operatörlerle üzerinde çalışıyoruz, konuşuyoruz.

KVK Genel Müdürü Özcan Ermiş ile, KVK’nın verdiği hizmetleri ve ZTE ile olan işbirliklerini konuştuk.

Bize bu sıra dışı garanti servisinden biraz daha bahseder misiniz?
KVK olarak verdiğimiz bu hizmeti ülke çapında bine yakın teknisyenimize borçluyuz. Kırıldığı zaman, tüketici hatası hiç fark gözetmeden çok hızlı bir şekilde 24 saat içerisinde verecekler. Aşağı yukarı 24 ilde yaygın bir servis ağımız var. Diğer illerde ise, çok hızlı kargo yöntemi ile hizmet ediyoruz.

Konuşmanızda, kırıldığı takdirde yeni telefon verme vaadiniz her ürün için geçerli mi?
Her ZTE, her Huawei her ViewSonic telefonumuz ve tablet bilgisayarımız için geçerli. Bunun da temel nedeni şu: Bu işi KVK veriyor ama, arkasında ciddi bir yedek parça desteği ve ciddi bir arıza istatistiği lazım. Bu telefonların az arıza çıkarıyor oluşu ve yedek parça desteklerinin çok yüksek oluşu sayesinde böyle bir hizmet sunulabiliyor. Hem yedek parça inanılmaz yüksek oranda geliyor hem de bu telefonlar kolay kolay bozulmuyor. Devamlı bozulan bir telefon olsa ve yedek parça desteği zayıf olsa, böyle bir servis verebilmemiz mümkün değil.

‘KVK Powered’ kapsamında 24 saat içinde verilen bu ‘Jet Servis’ hizmeti sadece ilk yıl için geçerli bir uygulama mı?
Telefonun alındığı andan itibaren bir yıl boyunca geçerli ve tamamen bedelsiz bir servis; fakat talep edilmesi halinde, ikinci yılına uzatmak çok küçük bir ücretle yapılabilecek. Bunu zamanı geldiğinde açıklayacağız, ama senede 9-10 Türk Lirası gibi bir ücreti olacağını tahmin ediyorum. İki yıl zaten tüketici haklarından dolayı garantisi var ürünlerin. Burada konuştuğumuz, tüketici hatalarından kaynaklı problemlerin de garanti altına alındığı özel hizmetimizin süresinin uzatımı.

KVK’nın ZTE ile işbirliği çerçevesinde önümüzdeki döneme ilişkin ne gibi planları var?
Öncelikle ZTE aynı zamanda altyapı sağlayıcısı oldukları için telefonları diğer telefonlara oranla çok iyi çekiyor. Şebekeyle daha iyi anlaştıkları için telefonların çekim potansiyeli de çok yüksek. Ayrıca ZTE tablet bilgisayarlar da gelecek. Tablet konusunda da, dünyaca ünlü operatörlere çok kaliteli tablet bilgisayar üreten bir şirket ve inanılmaz satışlar yaptılar. Bir sonraki aşamada bu ürünleri de Türkiye’ye getireceğiz.

KVK - COMODO işbirliği ile mobilde devrim yaratacak uygulamalar
KVK, ABD’nin en büyük güvenlik yazılımları şirketi COMODO ile son teknoloji mobil hizmetleri için anlaşma imzaladı. 18 yılda 30 milyona yakın telefon satan ve bu yıl için yüzde 12 büyüme hedefi koyduklarını ifade eden KVK Genel Müdürü Özcan Ermiş, çalışmaları hızlandırdıklarını ve COMODO firması ile yapılan işbirliği sayesinde KVK müşterilerinin satın alacakları akıllı telefonlarla pek çok hizmet paketine ulaşacaklarını belirtti. Türkiye’de 2011 yılında 3 milyon 125 bin adet telefon satan KVK, Amerikalı COMODO firması ile önemli bir anlaşmaya imza attı. KVK ile COMODO arasındaki işbirliği için düzenlenen imza törenine KVK Genel Müdürü Özcan Ermiş, KVK İş Geliştirme Müdürü Gökbörü Şibil, COMODO Türkiye Yöneticisi Ömer Güneş ve COMODO Türkiye Yöneticisi Ertan Turhan katıldı.
İmza töreninde konuşan KVK Genel Müdürü Özcan Ermiş, COMODO ile aylardır yürütülen ön çalışmaların ve proje geliştirme süreçlerinin ardından yapılan bu önemli iş geliştirme anlaşması ile KVK’dan ürün alanların bir telefondan daha fazlasını elde edeceklerini belirtti. Ermiş, "Geliştirilen teknoloji uygulamaları KVK Mobil Güvenlik, KVK Uzaktan Servis, KVK Anti Hırsız, KVK Bulut gibi hizmetleri içinde barındırıyor. Her biri özel olarak geliştirilen ve patentleri COMODO'ya ait ürünlerle müşteriler pek çok yeniliğe anında ulaşmış olacak" şeklinde konuştu. 10 yılda 30 milyona yakın telefon sattıklarını ve bu yıl için yüzde 12 büyüme hedefi koyduklarını ifade eden Özcan Ermiş, KVK'nın elde ettiği deneyimleri ve satın alma gücünü, vereceği mobil uygulama hizmetleri ile birleştireceklerinin altını çizdi.
COMODO Türkiye Yöneticisi Ömer Güneş, yapılan anlaşmayla Türk telefon kullanıcılarının yepyeni uygulamalara ulaşacaklarını belirterek ,"Türkiye'ye 2012 yılında hızlı bir giriş yaptık. COMODO, ABD'nin çevrimiçi güvenlik yazılımları alanında en büyük 3 şirketinden biri. Günümüz mobil teknolojileri, ileri derece mühendislik bilgisi gerektiren yazılım programlarına ihtiyaç duyuyor. COMODO, özellikle güvenlik yazılımları alanında sahip olduğu teknoloji bilgisini Türkiye'ye transfer etme konusunda büyük bir çaba harcıyor. Bunda COMODO'nun kurucusu ve Başkanının Türk olmasının etkisi büyük. COMODO Başkanı Melih Abdulhayoğlu, Türkiye'deki teknoloji şirketlerine ve Türkiye'ye büyük önem veriyor. Türkiye teknoloji konusunda kendi eko-sistemini kurabilmesi için bu tip çalışmalar çok önemli" diye konuştu. COMODO Türkiye Yöneticisi Ertan Turhan ise, KVK ile yapılan anlaşmanın Türkiye'de akıllı telefon piyasasında yepyeni ufuklar açacağına dikkat çekti. Turhan, COMODO'nun 1000'in üzerinde çalışanı ile dünya üzerinde 7 farklı ülkede ARGE çalışmaları yapan bir güce sahip olduğunu ve bu sayede Türkiye'de KVK gibi telefon ve mobil piyasasında güçlü firmalar ile yapılan teknolojik iş birlikteliklerinin sektörde çok büyük kazanımlara sebep olacağına inandığını söyledi.

Anti Hırsız, Bulut ve Uzaktan Servis nasıl çalışacak?
KVK – COMODO işbirliği ile geliştirilen uygulamalar, KVK'dan satın alınacak telefonlarda yüklenmiş olarak kullanıcılarına ulaşacak. ‘KVK – Anti Hırsız’ uygulaması ile, akıllı telefonunu çaldıran ya da unutan kullanıcı uzaktan bağlantı yöntemiyle telefonunun yerini tespit edebilecek. COMODO'nun geliştirdiği ‘KVK – Bulut’ teknolojisi ile telefondaki tüm kişisel bilgiler ‘Bulut’a aktarılarak, özel dosyaların yabancıların eline geçmesi önlenmiş olacak. Uzaktan teknik yardım uygulaması ‘KVK – Uzaktan Yardım’ sayesinde kullanıcı, akıllı telefonu hakkında her türlü sorununu Türkçe olarak bağlandığı mühendis yardımı aracılığı ile 7/24 çözebilecek.