Nokia yeni Asha Touch serisi ile mobil İnternet'e geçişi hızlandırıyor

 

Eğlenceli ve renkli dokunmatik ekranlı telefon serisi, milyonlarca kişiye hızlı İnternet, sosyal ağlar ve oyun zevkini sunuyor.
Nokia, Asha Touch GSM telefonu ailesini tanıtarak bir milyar kişiyi daha İnternet’e bağlama hedefi doğrultusunda bir adım daha attı. Asha Touch serisi telefonlar, dokunmatik ekran tecrübesini farklı fiyat aralıklarında yaşamayı mümkün kılacak. İlk kez Ekim 2011’de tanıtılan Asha ailesine iki yeni telefon modeli (Nokia Asha 306 ve Nokia Asha 311) daha katıldı. Bugün 130’dan fazla pazarda sunulan 10 farklı Asha modeli, genç ve sosyal tüketicilere kendi yaşam tarzlarına uygun telefon seçenekleri sunuyor.
Yeni cihazlar, aşırı veri tüketim masrafından ve kısa pil ömründen etkilenmek istemeyen tüketicilere son derece zengin, akıllı telefon benzeri bir deneyim yaşatacak. Nokia Asha 306 ve Nokia Asha 311 yeni, tümüyle baştan tasarlanmış dokunmatik kullanıcı arayüzünü, amaca uygun sayısal tasarım yeniliklerinin yanı sıra, Nokia’nın geleneksel kullanım kolaylığıyla harmanlayarak sunuyor.
Zarif tasarımlı Nokia Asha 311 hızlı ve hassas kapasitif dokunmatik ekranlı bir cihaz. 1GHz işlemciyle çalışan Asha 311, 3,5.Nesil hızıyla müthiş bir İnternet deneyimi yaşatıyor. Cesur tasarımıyla dikkat çeken Nokia Asha 306 ise, Nokia’nın bugüne kadarki en hesaplı Wi-Fi telefonu. Nokia’nın Mobil Telefonlardan sorumlu Başkan Yardımcısı Mary T. McDowell, yeni Asha Touch telefonlarıyla ilgili şunları söylüyor: “Asha Touch telefonlarını piyasaya sürmekle bir milyar kişiyi daha İnternet'e bağlama hedefimize ivme kazandırmış oluyoruz. Bu telefonlar genç, şehirli insanların en çok önemsediği özelliklere sahip: Tasarımlarıyla öne çıkan bu cihazlar, ayrıca İnternet'e, arkadaşlarına, eğlence dünyasına, Web uygulamalarına ve içeriklere kolayca ve hesaplı bir şekilde bağlanma imkânı sağlıyor.”

Hızlı ve hesaplı mobil İnternet ve oyun deneyimi
Yeni Asha Touch telefonlar, Nokia Tarayıcı 2.0’ın tüm avantajlarına sahip. Veri tüketimini yüzde 90’a kadar azaltmak için Nokia bulut teknolojisini kullanan 2.0 sürümü, tüketicilerin İnternet'e daha hızlı ve ucuz ulaşabilmeleri anlamına geliyor. Web siteleri, bulut destekli tarayıcısı olmayan cihazlara nazaran üç kat daha hızlı yükleniyor, böylece kullanıcıların indirebilecekleri 10 binden fazla Web uygulamasına ulaşıp istediklerini seçmesi daha da basit hale geliyor. Uygulamalar; böylece çok daha az veri kullanarak, daha zengin ve etkileşimli bir tüketici deneyimi yaşatıyor.
Tek bir tuşla rahatlıkla arkadaşlarıyla ve aileleriyle iletişimde kalabilen tüketiciler, aynı zamanda kendi sosyal ağlarında dosya ve link paylaşabiliyor. Nokia Tarayıcı’nın Download Manager özelliği, tüketicilerin İnternet’te gezinirken içeriklere rahatça ulaşmasını ve müzik, video ya da resimlerini hafıza kartına kaydetmesini sağlıyor.
Asha ailesi uygulama geliştiriciler ve tüketiciler arasında da olumlu yankı buldu. Nokia Mağaza’dan indirilen uygulama sayısı 5 milyarı aşmış durumda. Nokia Mağaza’dan Ocak-Nisan arası indirilen tüm içeriklerin yüzde 42’si Asha ya da Java ekosistemine dayalı diğer Nokia cihazlarına yüklendi. Yalnızca bir yıl önce bu rakam yüzde 10’du. Ayrıca Nokia Mağaza’da uygulamalara sahip 410 uygulama geliştirici, 1 milyonu aşkın indirme rakamına ulaştı. India Games ve Pico Brothers kısa süre önce 100 milyonu geçti.
Nokia Asha 306 ve Nokia Asha 311 müthiş, sosyal bir çevrimiçi tecrübe yaşatmanın yanı sıra, eğlenceyi de göz ardı etmeyen bir düşünceyle yaratıldı. Bütün kullanıcılar ücretsiz* indirebilecekleri ve süresiz oynayabilecekleri 40 adet EA oyunundan oluşan bir paket de kazanıyorlar. Oyunlar aksiyondan atari ve spora uzanan, Tetris, Bejeweled, Need for Speed(TM), The Run ve EA SPORTS(TM) FIFA 2012 gibi geniş bir yelpazede yer alıyor. Nokia Asha 311’de ayrıca, telefona önceden yüklenmiş 15 seviyeli Angry Birds de bulunuyor: dokunmatik ekranın ve 1GHz işlemcinin keyfini çıkarmak için bulunmaz bir fırsat.
Strategy Analytics’te Cihaz Araştırmaları Müdürü olan Neil Mawston şöyle konuşuyor: “Nokia tüketicileri İnternet’e bağlamak için bir adım daha atıyor: yeni dokunmatik ekranlı kullanıcı arayüzü deneyimini geliştirmeye yönelik bu çalışmalar, şirketin yeni kitlelere yönelik fiyat aralıklarında rekabet etmesine imkân tanıyor. Rekabetçi bir piyasa var ama inanıyoruz ki Nokia’nın Asha yelpazesi, müşterilerin daha düşük fiyat, daha hızlı İnternet kullanımı ve uzun ömürlü pil gibi avantajlardan faydalanmalarını sağlayacak. Ayrıca, Nokia’nın Asya gibi yüksek büyüme oranına sahip pazarlarda tanıtımını yaparak Asha stratejisini nasıl bir küresel boyuta taşıdığını görmek ilginç. Nokia buralarda büyük yankı uyandırdı ve yerel tüketicilerden gelen tepkiler de muhtemelen olumlu olacak.”

Ürün detayları
Nokia Asha 311 renkli ve tümleşik bir dokunmatik cihaz. Eğlenceli ve rahat bir mobil deneyim yaşamak için isteyebileceğiniz tüm özelliklere sahip. Işıl ışıl ve rengârenk oluşu, çizilmeye dayanıklı polarize filtreli kapasitif cam ekranı, kullanıcılara eşsiz ve şık bir görünüme sahip kullanıcı arayüzü sunuyor. Nokia Asha 311, 3,2MP kamerası ve 40 adet EA oyunu hediyesinin yanı sıra telefonla birlikte gelen 15 seviyeli Angry Birds oyununa da sahip.
Facebook, Twitter ve başka pek çok küresel sosyal ağa erişimi kolaylaştıran Nokia Asha 311, Nokia Tarayıcı ile mobil İnternet'i hızlı ve hesaplı bir şekilde kullanmayı mümkün kılıyor. Tüm bunlara en popüler mesaj servisleri de dahil. WhatsApp Inc. Kurucu Ortağı Brian Acton, ”WhatsApp insanların dünyanın her köşesindeki aileleri ve dostlarıyla iletişimde kalmaları için güvenilir ve kullanımı rahat, çok platformlu bir mesajlaşma uygulaması yaratmak konusunda net bir görüşe sahip,” diyor ve ekliyor: ”Dünya çapında mobil haberleşmenin öncüsü olan Nokia’yla kurduğumuz ortaklıkla WhatsApp’ın Asha Touch cihazlarında kullanılabilir olması, ana hedefimizi daha ileri taşımamıza imkân verecek.”
Nokia Asha 306, ışıltılı ve renkli 3 inç WQVGA dayanıklı dokunmatik ekranı ve indirilebilir 40 EA oyunu gibi özelliklerin yanı sıra, kullanıcıların hareket halindeyken de bağlantılı kalmalarını sağlayan WLAN bağlantı özelliği içeriyor.  Nokia Asha 306’nın tahmini perakende fiyatı vergiler hariç 68 avro. Nokia Asha 311’in tahmini perakende fiyatı ise vergiler hariç 92 avro. Her iki cihazın da 2012’nin üçüncü çeyreğinde piyasaya sürülmesi bekleniyor.
*Veri ücretleri eklenebilir.

Maçkolik uygulaması Nokia Asha 201, 203, 300 model telefonlarda 6 ay boyunca bedav
Nokia Asha 201, 203 veya 300 telefon alan futbolseverler Maçkolik uygulamasını indirerek 6 aya kadar ücretsiz kullanabiliyor. Futbolseverlerin çok işine yarayacak olan Maçkolik, Nokia Mağaza’da en beğenilen ve en çok indirilen uygulamalar sıralamasında ilk 3’te. Bu popüler uygulama ile futbola dair ne varsa, Nokia Asha 201, 203, 300 sahiplerinin telefonlarına kadar geliyor. Kampanyadan yararlanmak için Nokia Asha 201, 203 ve 300 sahiplerinin telefonlarından Nokia Mağaza’ya girerek uygulamalardan Maçkolik’i indirmeleri gerekiyor. Nokia kullanıcıları böylece uygulamayı 1 ay boyunca ücretsiz kullanabiliyor. Ardından “Nokia 6 Ay Kampanyası”nı seçerek telefonlarını aldıklarında kutunun içinden çıkan broşür ve etiketlerdeki şifreyi girerek, bu sevilen uygulamadan 6 ay boyunca dilediklerince yararlanabiliyorlar.
Maçkolik’in sunduğu canlı sonuçlar, iddaa, puan durumu, karşılaşma takvimi, haberler ve daha fazlası ile futbolseverler için tüm dünya liglerini takip etmek çok kolay. Bugüne kadar Nokia Mağaza’dan 1.000.000’dan fazla indirilen Maçkolik en gözde uygulamalar arasındaki yerini koruyor.10 Haziran tarihinde başlayan olan kampanya stoklarla sınırlı.

Nokia’dan sağlıkta dönüşüm yaratacak 2,25 milyon dolarlık yarışma                                 
Nokia, X PRIZE Vakfı işbirliğiyle, sağlık hizmetlerinin erişimini kolaylaştırmak ve kalitesini artırmak, yeni algılayıcı ve algılama çözümlerinin geliştirilmesini teşvik etmek amacıyla Nokia Sensing X CHALLENGE yarışmasını düzenliyor.
Nokia ve X PRIZE Vakfı bireylerin sağlık takibinin niteliğini, doğruluğunu ve kolaylığını artıracak yeni sağlık algılayıcıları ve algılama teknolojileri geliştirilmesini teşvik etmek amacıyla, dünya çapında 2,25 milyon dolarlık Nokia Sensing X CHALLENGE yarışmasını başlattı. Bu teknolojilerdeki gelişmeler, bireylerin kendi sağlık verilerini rahatça kontrol ve kaydetmelerine imkân tanıyarak hem bireylerin hem de sağlık uzmanlarının kritik bilgilere, ihtiyaç duydukları her an ve her yerde rahatça ulaşmalarını sağlayacak.
Yarışma, X PRIZE Vakfı Başkanı Dr. Peter H. Diamandis ile Nokia Yetkili Başkan Yardımcısı ve Teknik Genel Müdür Yardımcısı Henry Tirri tarafından California, San Diego’daki Wireless-Life Sciences Alliance (WLSA) Yakınsama Zirvesi’nin açılışında duyuruldu.
Dr. Diamandis, “Nokia’yla kurulan ortaklık, bu yarışma için son derece isabetli oldu. Bir laboratuvarı küçük bir çip üzerine sığdırmayı sağlayan yapay zekâ ile sanal görüntüleme teknolojilerinin bir araya gelmesiyle işlerlik kazanan algılama teknolojileri büyük bir hızla ilerliyor ve eninde sonunda GSM telefonlarıyla bütünleşik bir hale gelecek. Algılayıcı ve algı teknolojisini hastalık yönetiminin ötesine, halk sağlığı ve ‘fitness’ gibi alanlara da taşımamız gerek. Nokia Sensing X CHALLENGE, sağlık algılayıcıları ve algı teknolojilerine radikal bir yenilik getirecek. Bu yenilik, bireylerin sağlık hizmetine nerede, ne zaman ve nasıl ulaşacakları konusunda daha iyi seçenekler sunacak. Sonuçta sağlık hizmeti, bu bütünleşik sanal sağlık çözümleri sayesinde, dünya çapındaki tüketiciler için daha rahat, ekonomik ve ulaşılabilir bir hale gelecek” dedi.
Dünya çapındaki sağlık sistemlerinin yetersizliği ve toplam maliyeti, yıllardır sosyal ve siyasi bir baskı unsuru. ABD’de her yıl sağlık sistemine harcanan para, 2 trilyon dolardan fazla. Bu ülkenin gayrisafi yurtiçi hasılasının yüzde 15’inden fazlasına denk geliyor. Sağlık algılayıcıları, bu eğilimi durdurma kapasitesine sahip. Tüketicilerin algılayıcı ve algılama çözümlerini kullanmaları, hekimler ile hastaların menfaatine olacak maliyet düşüşlerinin yanı sıra, sağlık hizmetlerini iyileştirme, yaygınlaştırma ve kolaylaştırma potansiyeli taşıyor.
Dr. Tirri, “Nokia, Açık İnovasyona pozitif bakıyor. Bu tür yarışmalar hem kısa bir zaman diliminde önemli bir ilerleme kaydetmek için eşsiz bir yöntem, hem de yepyeni bir ekosistem yaratmaya yardımcı oluyor. Bu yarışma, bizlerin mobil algılama cihazlarının tüm potansiyelini anlamamıza yardım edecek; dünya çapında milyarlarca insanın hayatının dönüşümünde önemli bir rol oynayabilecek algılama teknolojilerindeki ilerlemelerin öncüsü olacak” dedi. Nokia Sensing X CHALLENGE yarışması, üç etkinlikten oluşan bir seri olup önümüzdeki üç yıl boyunca sürecek. Her bir etkinlik, üç aşamadan oluşacak: Kayıt, Ön Eleme ve Final. Her bir yarışmanın kazananları, farklı alanlardan sektör uzmanlarının oluşturduğu tarafsız bir jürinin kararıyla, sınıfının en iyisi teknolojileri geliştiren ekipler arasından seçilecek.
Nokia Sensing X CHALLENGE dahilinde geliştirilen çözümler, 10 milyon dolarlık Qualcomm Tricorder X PRIZE ödüllerinde de yarışacak. Bu yarışma, Qualcomm ve Qualcomm Vakfı Başkanı Dr. Paul Jacobs’un 2012 Tüketici Elektroniği Fuarı (CES) açılış konuşmasında ilan edilmişti. Qualcomm Tricorder X PRIZE, tüketicilerin sağlık hizmetlerine avuçlarının içinden erişmelerini sağlayan aygıtların gelişimini hızlandırmayı amaçlayan küresel bir yarışma. Nokia Sensing X CHALLENGE ve Qualcomm Tricorder X PRIZE, yenilikçi teknolojiler yoluyla sağlık sektörünün baştan yaratılmasını sağlayan ve tüketiciler için fiyatları önemli ölçüde azaltan bir ekosistem kurulmasına yardım edecek. (www.nokiasensingxchallenge.org)

X PRIZE Vakfı
1995’te kurulan ve kâr amacı gütmeyen X PRIZE Vakfı, geniş ölçekli, tanınmış ve teşvik edici yarışmalar düzenleyerek, ödülün kendisinden çok daha fazla değere sahip araştırma ve gelişmelere yatırım yapılmasını sağlayan, dünyamızın karşısındaki en büyük sorunlara çözüm üreten, lider bir kurum. Vakıf, tüm disiplinlerden, parlak fikirlere sahip yenilikçi kişilere itici güç sağlayarak onların düşünsel ve finansal sermayelerini insanlığın yararına olacak şekilde yönlendiriyor. X PRIZE Vakfı, beş Ödül Grubu’nda yarışmalar düzenliyor: Eğitim, Keşif, Enerji ve Çevre, Küresel Kalkınma ve Canlı Bilimi. Halen ödülleri, 30 milyon dolarlık Google Lunar X PRIZE, Express Scripts’in düzenlediği 10 milyon dolarlık Archon Genomics X PRIZE, 10 milyon dolarlık Qualcomm Tricorder X PRIZE ve 2,25 milyon dolarlık Nokia Sensing X CHALLENGE. (www.xprize.org)
Centers for Medicare & Medicaid Services, Office of the Actuary, National Health Statistics Group; U.S. Department of Commerce, Bureau of Economic Analysis; and U.S. Bureau of the Census. Retrieved from https://www.cms.gov/Research-Statistics-Data-and-Systems/Statistics-Trends-and-Reports/NationalHealthExpendData/downloads//tables.pdf