“Akıl ve elin birleşimi’’


 

“Akıl ve elin birleşimi’’ ile Avea, MIT işbirliğinin projelerini kurumsal müşterilerine açtı.
Avea, müşterilerinin hayatını kolaylaştıracak yeni ürünleri araştırmak ve geliştirmek amacıyla teknoloji ve mühendislik alanında dünyanın en iyi teknik üniversitelerinden biri olarak tanınan Massachusetts Teknoloji Enstitüsü (MIT) ile ARGE alanında yaptığı iş birliğinin köprülerini Boston ve İstanbul arasında kurdu
Boston'daki teknoloji üssünü aynı hedef doğrultusunda ortaklaşa çalıştırmak amacıyla imzaladıkları protokolle, insanların günlük hayatını kolaylaştıracak haberleşme alt yapılı yeni teknolojik ürünlerin geliştirilmesi hedefleniyor. Proje başlangıcında Avea teknoloji olarak çalışmaya başladıklarını fakat MIT ile genlerinin fazlaca uyuştuğunu ve birçok alanda birbirlerini tamamladıklarını belirten Avea Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Dr. Coşkun Şahin, “ABD’nin ileri gelen teknoloji üniversitelerinden biri olan MIT ile yaptığımız iş birliği bizi fazlasıyla heyecanlandırıyor. İlk önce bakıldığında rakiplerimize karşı geliştirmiş olduğumuz bir iş gibi görünse de aslında insan hayatını yakından ilgilendiren derinlikte bir iş birliğidir. Bu iş birliğinin sağlayacağı teknolojik gelişimler için gerekli olanlar ise kendi alt yapımızı, MIT’nin tecrübeli laboratuvarlarında var olanın ucuna eklentiler yaparak geliştirmektir’’ dedi.

Egemen Kurdoğlu: “MIT’nin bilgi birikimini Türkiye’ye çekerek, potansiyelimizi dünyaya açıyoruz’’
MIT ile uzun soluklu bir iş birliği sürecinde olduklarını belirten Avea Bilişim Teknolojileri Kıdemli Direktörü Egemen Kurdoğlu, “ARGE alanlarında MIT bünyesinde bulunan araştırma, yüksek lisans, doktora öğrencileri ile omuz omuza çalışarak ARGE merkezlerimiz için proje temelli üretimlerden oluşan bir iş birliği sağlıyoruz. İş birliği çerçevesinde MIT bünyesindeki gelişimlerden ve öğrencilerden faydalanabilmek için Avea yetkililerinin de katılabildiği ‘Design without Boundaries’ dersini açtık. Açılan ders eşliğinde bizim yönlendirmelerimiz ile çeşitli projeleri grup halinde hayata geçirdiler. Bunun bir benzerini de önümüzdeki güz döneminde açmayı planlıyoruz. Bu sayede oradaki bilgi birikimini kendi merkezlerimizde temellendirerek Türkiye’ye çekmiş oluyoruz. Bizde bulunan potansiyeli de laboratuvarlarda işleyerek dünyaya açıyoruz” diyerek sözlerini noktaladı.

Akıllı şehir kavramı için 7 yıldır Paris Belediyesi ile iş birliği yapan ABD’nin en ünlü mühendislik üniversitelerinden biri olan MIT, Avea ile yaptığı ARGE kardeşliği temelinde hedef olarak İstanbul’u akıllı şehre dönüştürmeyi amaçladı. Proje kapsamında İstanbul’a gelen MIT Media Lab. Direktörü Dr. Andrew Lippman ve MIT Mobile Experience Lab. Direktörü Dr. Federico Casalegno, üzerinde çalıştıkları projelerde amaçladıklarını dile getirdi.

Pratik işbirliği
Ürettikleri ve geliştirdikleri teknolojilerde toplum geleceğine nasıl daha fazla faydalı olunabileceğinin cevabını arayan Dr. Federico Casalegno, bu iş birliğiyle ilgili şu sözleri söyledi: “Yaptığımız teknoloji, bir açıdan geleceği araştırmaktır. Bizler toplum geleceğini göz önünde bulundurarak hayatı daha kolay hale getirmeyi amaçlıyoruz. Fikirler üzerinden yola çıkarak gerçekte işlerin nasıl gittiğine bakıyoruz. Bu süreçte farklı kurumların da desteğine ve alt yapısına ihtiyaç duyuyoruz. İhtiyaçların karşılanması sırasında kurumların birbiriyle bütünleşik hareket etmesi önemli bir noktayı oluşturuyor. Fakat Avea ile yaptığımız çalışmalar oldukça başarılı bir şekilde başladı. Bu iş birliği, iki kurumun birbirine ilham verdiği ve portatif birliktelik oldu.’’

Geleceğe teknoloji üretmek
Yıllardır sayısal alanda yaşanan değişimlere yeni anlayışlar getirerek yeni etkiler yarattığını söyleyen Dr. Andrew Lippman, “Etrafımızdaki alan, dünya tam bir değişim evresi geçiriyor. Artık anlayışa dayalı haberleşme kurduğumuz bir çağda yaşıyoruz ve her şeyi yeni yollarla anlıyoruz. Daha küçük cihazlar, daha büyük alanları içine alır duruma geldi ve bunu toplum yönlendiriyor. Yeni nesil artık bize eskiden garip gelen teknolojiyle birlikte büyüyor. Bir arkadaşımın değişiyle teknoloji, siz doğduğunuz andan itibaren üretilen her şeydir. Bizde MIT Medya Laboratuvarlarında daha fazla teknoloji üretmeye çalışıyoruz. Daha güvenilir ve insanların kendini daha fazla geliştirebildiği bir alan istiyoruz. Bu alanı da Avea ile paylaşmaktan büyük mutluluk duyuyorum. Geleceğe teknoloji üretmek amacıyla 3 ayda oluşturduğumuz toplamda 10 adet proje bulunuyor. Bu projeler müzik, takvim ve planlama, sosyal paylaşım, kültür-sanat, eğlence gibi içeriklerden oluşuyor. Projelerde ön görülen nokta ise tamamen günlük hayatın kolaylaştırılması için üretilmiş olmaları.’’ dedi.

Avealılar, Home Sweet Home indirimleriyle “Evim Güzel Evim” diyecek
Avealılar; ev tekstili sektörünün lider markalarından Home Sweet Home’dan yapacakları tüm alışverişlerden yüzde 20 indirim kazanacak. Evlilik için özellikle yaz aylarını tercih eden Avealılar, Home Sweet Home’un sunduğu binlerce ürün arasından zevklerine en uygun ürünleri seçebilecek. Avea, müşterilerine ayrıcalıklı teklifler sunmak üzere “Alışveriş Avealıya Güzel” sloganıyla geliştirdiği iş ortaklıklarına bir yenisini daha ekledi. Türkiye’de ve dünyada 11 binin üzerinde ev tekstili ürün yelpazesi sunan Home Sweet Home ile gerçekleştirilen iş ortaklığı ile Avealılar, alışverişlerinden anında yüzde 20 indirim kazanacak.
11 Temmuz tarihine kadar devam edecek kampanya kapsamında Home Sweet Home mağazalarından alışveriş yapan Avea müşterileri, yapacakları tüm ürün alışverişlerinde yüzde 20 indirim fırsatından yararlanacak. Üstelik Sungate, Tiffany, Dorset Yeşil, Dorset Fildişi, Dorset Optik Beyaz ve Dorset Turkuaz nevresim takımlarından herhangi birini seçenler 198 TL yerine sadece 69 TL ödeyecek. Kazançlı alışveriş fırsatını değerlendirmek isteyen Avealılar; HSH yazıp, 5060’a kısa mesaj göndererek kampanya şifrelerini alabilecek.

Avealıların ayağına gelen kampanya Beta’da
Avea, müşterilerine ayrıcalıklı teklifler sunmak üzere ‘Alışveriş Avealıya Güzel’ sloganıyla geliştirdiği iş ortaklıklarına bir yenisini daha ekledi. Türkiye genelindeki 30 mağazasıyla tüm ayakkabı üretim tekniklerinin bir arada kullanıldığı tek ayakkabı fabrikasına sahip Beta ile gerçekleştirilen iş ortaklığı ile Avealılar, Beta alışverişlerinden anında indirim kazanıyor.
18 Temmuz tarihine kadar devam edecek kampanya kapsamında Beta Mağazaları’ndan alışveriş yapan Avea müşterileri, her 250TL ve üzeri alışverişlerinde anında 50 TL indirim fırsatından yararlanacak. Kazançlı alışveriş fırsatını değerlendirmek isteyen Avealılar; BETA yazıp, 5060’a kısa mesaj göndererek kampanyaya katılırken; telefonlarına gelen şifreyi mağaza yetkililerine göstererek anında indirim kazanacak. (www.avea.com.tr/avantajavea) (www.marksandspencer.com.tr) (www.avea.com.tr)

Alışverişin adresi Morhipo’dan Avealılara yüzde 25 ek indirim
Giyimden çantaya, kozmetikten elektrikli aletlere kadar yüzlerce markayı tek adreste toplayan Morhipo ile gerçekleştirilen iş ortaklığı ile Avealılar, alışverişlerinden anında yüzde 25 ek indirim kazanacak. 15 Temmuz tarihine kadar devam edecek kampanya kapsamında Morhipo’dan alışveriş yapan Avea müşterileri, yapacakları tüm ürün alışverişlerinde ekstra yüzde 25 indirim fırsatından yararlanacak. Kazançlı alışveriş fırsatını değerlendirmek isteyen Avealılar; MORHIPO yazıp, 5060’a kısa mesaj göndererek kampanya şifrelerini alabilecek. Tüm Avealılar kampanyadan iki defa yararlanabilecek. (www.avea.com.tr/avantajavea) (www.morhipo.com/avea)

Avea’ya iki “Kristal Elma” ödülü
Avea, özgün ve yaratıcı reklamların ödüllendirildiği Kristal Elma’dan; “Teknoloji Hizmetleri” kategorisinde 2 dalda ödülle döndü. Gecede; “Hayat Avealıya Güzel” kampanyasının devam filmi olan “Siz de Bırakabilirsiniz”, TV ve Çok Mecralı Kampanya dallarında Kristal Elma’nın sahibi oldu.
Avea Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Dehşan Ertürk; konuyla ilgili yaptığı açıklamada: “Son yıllarda Avea’nın yenilikçi, rekabeti şekillendiren stratejisini, geliştirdiğimiz yaratıcı kampanya ve reklamlarla daha da pekiştiriyoruz. Abone kazanımlarımızdaki artış, beğeni oranlarımızdaki yükseliş ve Kristal Elma gibi sektörel değerler seçimlerimizin doğruluğunun mutluluk verici kanıtları. Kampanyamız yayınlandığı andan itibaren her kesimden çok olumlu yorumlar aldı ve “Avealı Olmayanlara İyi Davranın” kavramımızı bir adım daha öteye taşıdı. Tüketicilerin, operatörlerinden sıkıntıları olsa bile, alıştıkları ve bildikleri düzenlerini değiştirmekten çekinmeleri iç görüsünden yola çıktığımız bu filmde; Fasulye’nin yıllardır alışkanlığından kurtulamamasının yarattığı pişmanlıklarda, herkes kendinden bir parça buldu ve bu samimiyet halkımız tarafından çok sevildi. Kampanyanın hem olumlu geri dönüşleri hem de iki Kristal Elma ile ödüllendirilmesi bizim için büyük mutluluk ve gurur kaynağı oldu. Ödüllere alışık yaratıcı ajansımız TBWA’e de, başarılı çalışmalarından dolayı bir kez daha teşekkür ediyoruz” dedi.