Yeşile Saygılı Kırmızı


 

“Yeşile Saygılı Kırmızı” görüşü çerçevesinde hem şirket hem de ürün bazında karbon ayak izini minimuma indirmeyi hedefleyen Vodafone Türkiye, bu doğrultuda hayata geçirdiği “yeşil” projelerle somut ve ölçülebilir başarılar elde etti.
“Yeşile Saygılı Kırmızı” görüşü kapsamında enerji verimliliği yüksek uygulamaları hayata geçiren Vodafone Türkiye, ülkemizde düşük karbon ekonomisine geçiş sürecine liderlik etme yolundaki kararlılığını bir kez daha vurguluyor. Vodafone Türkiye, karbon salımını azaltmak amacıyla çalışma ortamından, baz istasyonlarına, santralden, veri merkezlerine kadar çok geniş bir çerçevede büyük bir tasarruf sağlıyor.

“Yeşil Teknoloji Programı” ile büyük tasarruf
Vodafone Türkiye, küresel iklim değişikliğine etkilerini azaltmak ve enerji tasarrufu sağlamak amacıyla hayata geçirdiği “Yeşil Teknoloji Programı” kapsamında, yıllık yaklaşık 10,5 milyon TL’lik enerji tasarrufu elde etti. Sadece Vodafone binalarında sağlanan kağıt tasarrufuyla 6 bin 500 ağacın kesilmesi önlendi. Vodafone Türkiye, 2015 yılına kadar CO2 (karbon dioksit) salınımını ise % 20 oranında azaltmayı hedefliyor.

“Green Office” diploması Vodafone Maslak Plaza’nın oldu
Ekolojik ayak izini azaltmak hedefiyle çalışma ortamında bir tasarruf mekanizması oluşturan ve çalışanlarında doğal kaynakların bilinçli kullanımına ilişkin farkındalık yaratan Vodafone Türkiye, bu yönde gerçekleştirdiği çalışmalarını tescillendirdi. Vodafone Maslak Plaza, WWF’in “Green Office Programı” kapsamında Türkiye’nin ilk “Yeşil Ofis (Green Office)” diplomasını aldı.

Yılın Filo Yöneticisi Yarışması’ndan büyük ödül
Vodafone, sürdürülebilirlik stratejisi doğrultusunda araç filosunu daha çevreci hale getirmek üzere gerçekleştirdiği çalışmalarla, Leaseplan Filo Kiralama ve Ekonomist Dergisi işbirliğiyle düzenlenen Yılın Filo Yöneticisi Yarışması’nda Yılın Filo Yöneticisi Ödülü’nün sahibi oldu. Araç filosunu bir yıl içinde yüzde 95 oranında çevreci yeşil araçlara dönüştüren Vodafone Türkiye, çalışmalar sonucunda kira ve yakıt maliyetlerini yüzde 15, CO2 salınımını ise yüzde 13 oranında azalttı.

TEMA işbirliği ile atık faturalar geri dönüşüme kazandırılıyor
Vodafone Türkiye, atık kağıt yönetimi stratejisi doğrultusunda TEMA ile önemli bir işbirliğine imza attı. Vodafone, işbirliği çerçevesinde adres hatası, adres yetersizliği ya da değişikliği gibi nedenlerle müşterilerine ulaşmayan ve tarafına iade edilen faturaları imha işlemi için TEMA Vakfı’na bağışlıyor. İşbirliği kapsamında ilk etapta Vodafone’a iade edilen 458 bin 192 adet müşteri faturası yani 6 bin 390 kilo kağıt TEMA’ya gönderildi. Vodafone Türkiye, bir yıl içinde TEMA’ya yaklaşık 3 milyon adet faturayı yani 46 ton kağıdı geri dönüşüm için bağışlamayı hedefliyor.

Hasan Süel: “Düşük karbon ekonomisine geçiş sürecine katkı sağlıyoruz”
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, faaliyetlerinin çevresel etkilerini azaltmayı en önemli gündem maddelerinden biri olarak gördüklerinin altını çizdi. Süel, şöyle konuştu: “Vodafone Türkiye olarak en önemli sorumluluklarımızdan biri küresel bilgi birikimine sahip olduğumuz mobil haberleşme teknolojileri aracılığıyla toplumun hayatını kolaylaştırmak. Ancak en az bunun kadar önemli bir diğer sorumluluğumuz da bu süreçte, dünyamızın karşı karşıya olduğu sosyal ve çevresel ihtiyaç ve sorunların aşılmasına katkı sağlamaktır. Bu doğrultuda, tüm paydaşlarımızla birlikte ülkemizde düşük karbon ekonomisine geçiş sürecine katkı sağlamaya odaklanıyoruz.”

“HTC One S” akıllı telefon, Vodafone Red ayrıcalığıyla Türkiye’de
Bodrum'da 23-24 Haziran 2012 tarihlerinde, Vodafone Red ve HTC destekçiliğinde 7.si gerçekleşen Famous Cup Yelken Yarışları’nda, HTC One S akıllı telefon tanıtıldı. Türkiye'nin ilk ve tek 1,7 GHz çift çekirdek işlemcili akıllı telefonu HTC One S, Vodafone Red'in sağladığı benzersiz avantajlarla satışa sunuldu. Türkiye'de ve dünyada abonelerinin kendilerini özel hissetmelerini sağlayan Vodafone Red dünyası, sunduğu ayrıcalıklara bir yenisini daha ekledi. Türkiye’de Vodafone tarafından satışa sunulan “HTC One S” akıllı telefonun duyurusunu, Bodrum Famous Cup Yelken Yarışları kapsamında gerçekleşti. HTC One S, tüm mobil haberleşme ihtiyaçlarını karşılayan Vodafone Red tarifelerinde 24 ay kalma sözü veren abonelere, aylık 39 TL’den başlayan ek ödemelerle satılacak.
Konuyla ilgili değerlendirme yapan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Gökhan Öğüt, şunları söyledi: ”Vodafone Red’i bundan 1,5 yıl önce, müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmak ve hayatın her alanında özel olduklarını hissettirmek amacıyla hayata geçirdik. Bugüne kadar bu çatı altında üyelerimize pek çok farklı alanda ayrıcalıklar sunduk. Bunlar arasında en önemlilerinden biri de son model telefonlarda Vodafone Red üyelerine özel sağladığımız öncelikler oldu. Bu çatı altında akıllı cihazlar konusunda küresel bilgi birikimimiz ve gücümüzle Türkiye mobil haberleşme sektöründe ‘ilk’leri temsil eden, en önemli yenilikleri kullanıcılarımızın beğenisine sunuyoruz. HTC One S de bu anlayışımızın en son örneğini oluşturuyor. Vodafone Red ve HTC destekçiliğinde gerçekleşen Famous Cup Yelken Yarışları'nda HTC One S akıllı telefonu tanıtma olanağı da bulduk. Bu ürünle bir kez daha abonelerimizin hayatında fark yaratmaktan mutluluk duyuyoruz.
HTC Güneydoğu Avrupa Executive Direktörü Nikitas Glykas, 2012 yılında tüm dünyayı HTC One serisi ve yeni pazarlama stratejisi ile tanıştıran HTC için Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölgesi’nde Türkiye pazarının öneminden bahsetti. Glykas, “Vodafone Türkiye ile 2011 yılında başlattığımız stratejik işbirliğimiz büyüyerek devam ediyor. HTC One serisinin ince ve şık tasarımıyla öne çıkan, muhteşem kamera ve gerçek ses deneyimi yaşatan HTC One S’i, Türkiye’de Vodafone aboneleriyle buluşturmaktan memnuniyet duyuyoruz” dedi. HTC One S Vodafone Red ayrıcalıklarıyla, Red tarifelerine aylık 39 TL’den başlayan avantajlı ek ödemelerle kampanyalı olarak satılıyor.

Vodafone Türkiye, TED’in resmi küresel destekçisi oldu
 “Yayılmaya Değer Fikirler” sloganıyla faaliyet gösteren ve kar amacı gütmeyen bir örgüt olan TED’in her yıl gerçekleştirdiği konferanslarda, dünyanın önde gelen düşünürleri 18 dakikalık konuşmalar gerçekleştiriyorlar. Bugüne kadar TED’in konuşmacı olarak ağırladığı isimler arasında Bill Gates, Al Gore, Jane Goodall, Elizabeth Gilbert, Sör Richard Branson, Nandan Nilekani, Philippe Starck, Ngozi Okonjo-Iweala, Isabel Allende ve eski İngiltere Başbakanı Gordon Brown gibi isimler yer almıştı. Bu anlamda dünyanın en ilham verici sivil toplum platformlarından biri olan TEDGlobal 2012 Konferansının küresel destekçilerinden biri olan Vodafone Türkiye, 26 – 29 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilen 4 günlük canlı yayını Vodafone Maslak Plaza’da yayınlayarak Türkiye Telekom sektöründe bir ilke daha imza attı. İskoçya’nın kalbi olan Edinburgh’da düzenlenen “TEDGlobal 2012” Konferansı’nı canlı yayınlayan Vodafone Türkiye, aynı zamanda TEDGlobal’in Türk mobil haberleşme sektöründeki ilk kurumsal destekçisi. Bu seneki konferans, “Radikal Açıklık” temasıyla “birbirine bağlı” bireylerin ve toplumların dünyasında yaratıcılık, şeffaflık ve işbirliği kavramlarını ele aldı. Konferans’ta sanal dünyanın fikir önderleri, fikirlerini ve gerçekleştirdikleri projeleri sundular. Ayrıca müzik ile bilişim teknolojisini bir araya getirerek gerçekleştirdikleri çeşitli performanslarla katılımcılara hem fikir olarak hem de eğlence olarak unutulmaz bir 4 gün yaşattılar.
Konferansın ilk gününde, sosyal medya öncüleri, mobil uygulama geliştiricileri ve fütüristlerden oluşan 100 kişilik bir grup Vodafone’un genel merkezinde, Edinburgh’daki etkinliği canlı olarak izlediler, fikir paylaşımında bulundular. Dünyanın en ünlü iş stratejistlerinden biri olan, Marshall McLuhan’dan sonra en etkili medya otoritesi olarak gösterdiği Don Tapscottın sunumuyla açılan konferansın ilk gününde Vodafone Maslak Plaza’ya gelen katılımcılar, Grammy ödüllü ünlü sanatçı Macy Grayve ünlü heykeltraş Anthony Gormley’ninde aralarında bulunduğu 20 ilham verici ismin etkileyici sunumlarını gerçek zamanlı ve canlı izleme fırsatı buldular.

Mobil teknolojiler ortak paydada yön buluyor
Vodafone Türkiye desteği ile Capital ve Ekonomist dergilerin düzenlediği CEO Club toplantısında inovasyon konusunun gereklilikleri ve önemi konuşuldu.
Hayatımızda önemli bir parça haline gelen inovasyon kavramı, sadece iş hayatında etkili olmamakla birlikte her alanda verim artırmak için topluma uyum sağlıyor. Bu alanda yapılan yatırımlar gün geçtikçe daha fazla önem kazanır oldu. Şirketler kendi gelirlerinin büyük bölümlerini inovasyon alanında yatırım yapabilmek için kullanıyorlar.
Bu kapsamda inovasyon konusunun getirdiği yeniliklerden ziyade yaşanılan sorunlara da değinen Accenture Türkiye Genel Müdürü Tolga Ulutaş, konuşmasında: “İnovasyon konusu, bizim için önemli bir sorun oluşturuyor. Bütçemizin önemli bir kısmını inovasyon adına danışmanlık hizmeti almak için ayırarak, geleceğe doğru ilerlediğimiz bu süreci iyileştirmeye çalışıyoruz. Süreçleri iyileştirmek amacıyla var olan çeşitli inovasyonlar var. Örneğin yeniden yapılandırma, bakım ve onarım gibi konularda yapılan yeniliklerin ve gelişimlerin bütününü oluştururken; platform değiştiren ise pazar payında çok büyük etkiler yaratmamasına rağmen belli bir miktar artış sağlamaya yarar. Piyasada bu tip inovasyona Coca-Cola markasının çıkartmış olduğu Coca-Cola Zero’yu örnek olarak verebiliriz. Son olarak ezber bozan inovasyonlardan bahsedersek oyunun kurallarının tamamen değiştiğini söyleyebiliriz. Pazar payını olduğu gibi değiştiren bir atılıma sahiptir. Ezber bozan inovasyona örnek olarak İpad ürününü vermek kaçınılmaz olmuştur. Şirket olarak yenilenmeye ve gelişmeye ihtiyacınız varsa tedarikçilere de ihtiyacınız var demektir. Bu nokta önemli bir sorun oluşturabilir. Örnek üzerinden gidecek olursak; Toyota ve Honda markalarına karşı ABD oto sanayisinin düşüş yaşıyor olmasının temel nedeni destekçi kaybı yaşayarak, tedarik ihtiyaçlarını karşılayamıyor olmasındandır. İnovasyon için tek başına olmak yetmez, kurulu bir ekosisteminizin olması şarttır’’ ifadelerine yer verdi.

Verinin demokratikleşmesi
Günümüzde nüfusun yüzde 70’i mobil cihaz kullanmakta ve bu oran her geçen gün artış sağlamaktadır. Mobil cihazlar hemen her alanda kullanılmakla birlikte birçok içerik mobil ortam üzerinden paylaşılmaktadır. Türkiye içerisinde yüzde 50’den fazla kişinin Facebook üzerinden birbiriyle bağlantılı olduğunu ve bu bağlantıların verileri demokratikleştirdiğini söyleyen Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Jorge Fernandes, mobil ortamın her alanda kullanılmasının daha çok veri sağladığını vurguladı. Mobil cihazlarımız sayesinde istediğimiz zaman bilgiye ulaşabilir ve bilgiyi üretebilir durumdayız. Örneğin Youtube sosyal paylaşım sitesinde insanlar tarafından eklenen içerikler, 3 milyar saat uzunluğunda videodan oluşuyor. Teknolojinin sağladığı yararları olduğu gibi itici güçlerinin de olduğunu belirten Fernandes, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Önümüzdeki zamanlarda ulaştığımız hızın daha fazlasını bekliyor olacağız. Bugün kullandığımız uygulamalar, ilerleyen zamanlarda tamamen mobil hale gelecek. Yeni kurulan işletmeler bu alanlara daha kolay uyum sağlayarak hayatı mobile geçirecekler. Geleceğe yatırım yapılacakbir başka fonksiyonun ise makineler olduğunu düşünüyorum. Çünkü makineler, daha verimli hizmet sağlayarak daha fazla gelir getirebilecek kapasiteye sahip. 2023 yılında 50 milyar cihazın olacağın olacağı öngörüsündeyim. İnsan başına 7 adet mobil cihaz düşecek. Vodafone, mobil hizmetler için farklı alanlarda çalışmalar sağlıyor.’’

Sağlıklı gelecek ve sürdürülebilir yaşam
Eskiden ilaç üzerine çalışan grubun zaman içinde kendini yenileyerek hedeflerini değiştirmesiyle eski endüstriyi gelecek ile birleştirdiklerini vurgulayan Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Faruk Eczacıbaşı, “İnovasyon alanında tasarım son derece önemli bir noktada yer alıyor. Çünkü asıl değiştirilmesi ve geliştirilmesi gereken genlerdir, bunun sebebi yepyeni bir kültüre geçiyor olmak. Bizler inovasyon çatısı altında nasıl daha fazla kurumsallaşabileceğimizi araştırdık ve 2011 yılından itibaren yeni ürünlerimizi tüketicilere sunduk. Ürünlerimiz, sağlıklı gelecek ve sürdürülebilir yaşam alt yapısıyla oluşturulmaya devam edecek.” dedi.

Vodafone Çiftçi Kulübü ile süt toplama süreci ilk kez cebe girdi
Vodafone Süt Kayıt Sistemi, mobil haberleşme teknolojilerini süt toplama sürecine bütünleştirerek, bilgilerin sayısal ortamda izlenebilirliğini ve kısa mesaj ile çiftçinin GSM telefonuna aktarılmasını sağlayacak. Proje, çiftçinin üretimini takip etmesini, süt birliğinin stoğunu doğru yönetmesini, süt firmalarının planlamasını kolaylaştıracak.
Vodafone Süt Kayıt Sistemi tarımın farklı alanlarına odaklanıp özel ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik anlayışın önemli bir örneğini sunuyor. Milas Süt Üreticileri Birliği işbirliğiyle hayata geçirilen Vodafone Süt Kayıt Sistemi süt sektörünün üç önemli paydaşı olan süt üreticisi çiftçiler, süt birlikleri ve süt firmalarının iş süreçlerinin kolaylaştırılmasını hedefliyor.

Vodafone Süt Kayıt Sistemi, süt sektöründe herkesin hayatını kolaylaştıracak
Vodafone Süt Kayıt Sistemi ile çiftçiler ne zaman, ne miktarda süt teslim ettiklerini GSM telefonlarına anlık olarak gelen kısa mesajlarla takip edecek, böylece tüm üretimleri sayısal ortamda kayıt altında olacak.
Süt birlikleri manuel olarak yaptıkları teslimat kayıtlarını, süt toplama noktalarındaki Vodafone Smart tabletlere kurulan Vodafone Süt Kayıt Sistemi uygulaması üzerinden, sayısal ortamda, daha düzenli ve tüm paydaşlarla şeffaf şekilde paylaşabilecekleri bir altyapıyla tutabilecekler. İş süreçlerine getirilen bu esneklik sayesinde süt birlikleri, çiftçilere daha kaliteli ve hızlı hizmet sunma imkanına kavuşacak.
Süt birlikleri ve süt firmaları; birliklerin ne kadar süt topladığını anlık olarak öğrenebilecek; böylece daha etkin lojistik ve üretim planlama şansı elde edecek.

Engin Aksoy, Vodafone Türkiye Kurumsal İş Birimi İcra Kurulu Başkan Yardımcısı olarak atandı
Vodafone Türkiye Kurumsal İş Birimi’nden sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Phil Patel, Vodacom Güney Afrika Bireysel İş Birimi’nden sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı olarak atandı. Patel'den boşalan Vodafone Türkiye Kurumsal İş Birimi’nden sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcılığı görevine ise Engin Aksoy getirildi. Atamalar, 1 Temmuz 2012 tarihinden itibaren geçerli olacak.
Vodafone Türkiye'ye Nisan 2008’de Bireysel İş Birimi Direktörü olarak katılan ve daha sonra Bireysel ve KOBİ’den sorumlu Saha Satış Direktörü olarak görev alan Engin Aksoy, şirketin sürdürülebilir büyüme sürecini başlattığı U-dönüşü planının başarı ile hayata geçirilmesine büyük katkıda bulundu. Aksoy, saha satış stratejilerinin belirlenmesinde ve satış kanallarının gelişiminde çok önemli rol oynadı. Profesyonel yaşamına 1994 yılında Coca Cola İçecek'te başlayan Engin Aksoy, 1997 - 2000 yılları arasında Michelin‘de Satış Bölge Müdürü olarak görev yaptı. 2000 - 2008 döneminde Nike şirketinde önce Satış ve İş Birimi Yönetiminden sorumlu İcra Kurulu Üyesi olarak, daha sonra Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bölgelerinden sorumlu Satış Direktörü olarak çalıştı.