Önde gelen TV üreticileri ‘Akıllı TV Platform’unu kurdu

 

Platform, ‘Akıllı TV’ üreticileri ve uygulama geliştiriciler arasında etkin işbirliği için gerekli altyapıyı sağlayacak.
Kurucu üyeler TP Vision (Philips TV) ve LG Electronics, birleşme sürecindeki diğer Japon TV üreticileri ile birlikte Akıllı TV Platformu’nun kuruluşunu resmi olarak gerçekleştirdiler.
Seul-Kore / Amsterdam-Hollanda / San Ramon-California-ABD.
20 Haziran 2012 – Kurucu üyeler LG Electronics ve TP Vision (Philips TV'ler için), birleşme sürecindeki diğer Japon TV üreticileri ile birlikte Akıllı TV Platformu’nun kuruluşunu gerçekleştirdi. Platform, uygulama geliştiricilerin cazip, platformdan bağımsız hizmetler sağlamalarını mümkün kılacak genel mülkiyete ait bir ekosistem oluşturarak Akıllı TV deneyimini geliştirmeyi hedefliyor. Akıllı TV Platform’unun kuruluşu, Berlin'deki IFA 2011'de ilan edilen işbirliği kararından sonra gerçekleşti. Platforma katılan diğer firmalar, daha sonra birliğin Web sitesinden yayınlanacak.

Daha geniş pazar fırsatları
Akıllı TV Platformu Başkanı, LG Electronics'ten Bong-Seok Kwon şunları söyledi: “Bugünden önce Akıllı TV sektörü, farklı marka TV'lerde farklı platformlar ve teknolojiler kullanıldığından hem TV üreticileri hem de uygulama geliştiriciler için son derece zor bir pazardı. Akıllı TV Platformu, daha geniş bir oyun alanı yaratarak geliştiricileri daha fazla sayıda ve daha iyi TV uygulamaları geliştirmeye teşvik ediyor, aynı zamanda üreticiler ve tüketiciler için en zengin talep üzerine film, müzik hizmetleri, oyun, sosyal ağ kaynaklarına ulaşım imkanı sağlıyor.”
Sharp markası yetkilileri: ”Platformun Akıllı TV üreticileri ve aplikasyon geliştiriciler için doğru yer olduğunu düşünüyoruz” diye ekledi.

Daha az zaman ve daha az maliyet
Uygulama geliştirme zaman ve maliyetlerindeki düşüşün herkes için faydalı olacağını düşünen Akıllı TV Platformu Yönetim Kurulu Üyesi de olan TP Vision'dan Alain Perrot ise şunları söyledi: “Geliştiriciler değerli zamanlarını farklı platformlarda test için harcamak yerine tüketicilerin keyif alacağı uygulamalar yaratmaya yönelik yaratıcı faaliyetlere odaklanabilirler. Artık herkes için ilginç ve keyifli bir ortam yaratabiliriz”. Akıllı TV üreticisi kurucu üyeler, yeni ortakların katılımını verimli tartışmaların yürütülmesini kolaylaştırmak amacıyla Akıllı TV Platformu Konsorsiyumunu kurdular. (www.SmartTV-Alliance.org)
Konsorsiyumun temel hedeflerinden biri, uygulama geliştiricilerin uygulamaları yalnızca bir kez yazdıktan sonra platformdan bağımsız olarak farklı TV'lerde çalıştırabilmelerini mümkün kılacak teknik özelliklerin belirlenmesine yardımcı olmak olarak belirtildi.
Bu tür bir geliştirme sürecini mümkün kılmak adına Akıllı TV Platformu, geliştiricilerin ücretsiz olarak indirebilecekleri ve uygulama geliştirmek için kullanabilecekleri yazılım geliştirme setinin (SDK) ilk sürümünü, resmi konsorsiyum Web sitesinden yayınlayacak. SDK, HTML5 gibi açık Web teknolojilerini temel alarak geliştirilen Web uygulamalarının bağlı olduğu platformdan bağımsız olarak Akıllı TV'lerde çalışmasını mümkün kılıyor. Akıllı TV Birliği bu ilk sürümü başlangıç noktası olarak alacak ve bu yılın sonunda gerçekleşecek olan SDK 2.0 yazılım sürümünün ardından SDK 2.0 teknik özelliklerini ilan edecek. SDK 2.0 ile birlikte geliştiriciler, katılımcı Birlik üyeleri aracılığıyla 2013 model TV setleri için uygulamalar geliştirebileceklerdir.

Avrupa Futbol Şampiyonası Philips Smart TV ile bir başka
Philips TV’nin Facebook sayfasında başlayan “Ekranı Full’le Ortayı Golle” oyunuyla futbolseverlerin Eurocup döneminde aldığı futbol keyfi iki katına çıktı.
Tüm bir sezon futbola doyamayan futbolseverler, Avrupa’nın en büyük futbol organizasyonu olan 2012 Avrupa Futbol Şampiyonası’nı geliştirdiği yeniliklerle kullanıcılara televizyondan çok daha fazlasını sunan Philips TV, en yeni teknolojilere sahip televizyonlarıyla maç izleme keyfini en üst düzeye taşırken, sunduğu eğlenceli uygulamalarla da bu dönemin keyfini artırıyor. Philips TV Facebook sayfasında başlayan “Ekranı Full’le Ortayı Golle” flash oyunu ile futbolseverler hem tam ekran oyun keyfini yaşayacak hem de muhteşem hediyeler kazanma şansını buldular.

Tam bir ekip oyunu
“Ekranı Full’le Ortayı Golle” tam bir ekip oyunu. Oynaması da çok kolay olan oyunda, birinci kullanıcının açtığı isabetli ortaları ikinci oyuncu gole çeviriyor. Ekip puanı, açılan başarılı ortalar ve atılan gollerin sayısı toplanarak hesaplanıyor. En kısa sürede en çok ortayı açan ve golü atan, puan listesinin en üst sırasında yer alıyor. Oyuncu, istediği kadar oynayabiliyor. Ekibin aldığı en yüksek değerler de puan tablosunda yer alıyor.

Oyuna katılanları muhteşem ödüller bekliyor
(http://on.fb.me/ekranifulle) adresinden ulaşılabilen “Ekranı Full’le Ortayı Golle” oyununun büyük ödülü ise, 117cm (46 inç) Philips 5000 series Smart LED TV (46PFL5007H) idi. Uygulamaya katılıp, en çok arkadaşına orta açıp onları da uygulamaya katacak olan kişi televizyon kazanacak. Uygulamaya katılan her 500üncü kişiye takım forması, her 250inci kişiye FIFA 2012 Playstation 3 oyunu ve her 150inci kişiye futbol topu şeklinde 4GB USB bellek hediye edilecek.

Philips TV iki kişilik tam ekran oyun konumu
Philips Smart TV ile her oyuncu kendi ekranını tam olarak görebiliyor. Eskiden 2 kişilik konsol oyunlarında ekran ikiye bölünür, oyunun tadı kaçardı. Philips Smart TV’nin sahip olduğu oyun seçeneği sayesinde 3 Boyutlu (3B) gözlüklerinizi takıp, hem kendinizin hem de arkadaşınızın ekranını görmek yerine sadece kendi alanınızı görerek oyundan daha fazla zevk alabiliyorsunuz. (http://youtu.be/VUQ74JXGn-A)

LG Cinema 3D TV’ye Avrupa’dan çevre dostu unvanı geldi
Düşük enerji tüketimi sunan ve karbon salınımını azaltan LG’nin yeni nesil TV’lerinden 47LM760S, ürün ağırlığı, enerji tüketimi ve üretim maddelerinin azlığı gibi nedenlerde ‘Climatop’ unvanının sahibi oldu. LG, Cinema 3D Smart TV modellerinden 47LM760S’in, üretim ve taşıma aşamalarında çevre dostu olma özelliği ve karbon salınımına etkisi nedeniyle Climatop unvanına değer görüldüğünü duyurdu. Climatop, çevre dostu ürün ve hizmetleriyle doğaya katkı sağlayan şirketleri unvanla ödüllendiren bağımsız bir organizasyon olma özelliği taşıyor.
LG Electronics TV Bölümü Başkanı Seogho Ro, “Enerji tüketimi, karbon salınımında en büyük sorunu oluşturuyor. Biz LG olarak TV’lerimizin daha az enerji harcayan, çevre dostu ürünler olmasına yönelik teknolojiler geliştirmeye özen gösteriyoruz. Ayrıca üretim ve dağıtım süreçlerinde karbon salınımını azaltan yöntemleri benimsiyoruz. Bu yolla yeşil iş ilkeleri geliştiren iş ortaklarımıza da destek oluyoruz” dedi.
Climatop’un bağımsız olarak gerçekleştirdiği testler sonucunda, LG 47LM760S’in diğer 3 Boyutlu (3B) akıllı TV’lerden çok daha az salınıma neden olduğu ortaya çıktı. Ürünün düşük ağırlığı daha az karbon salınımına olanak tanırken neredeyse yok denecek kadar ince çerçevesi de buna katkı sağlıyor. Tüm bu etkenler birleşince 47LM760S’in ağırlığı, bir önceki LG 3D Smart TV’den yüzde 14 daha hafif oldu, bu da taşıma ve dağıtımda harcanan enerjinin azalmasına yol açtı. Önceki modellere göre yüzde 20 oranında daha az enerji harcayan 47LM760S, geleneksel TV’lerin yerini alsa Avrupa’da bir TV’nin ömrü olan 7 yıldan sonra 90 kg dolayında karbon salınımına engel olunuyor.

Akıllı TV Platformu
Akıllı TV Birliği’nin amacı; Akıllı TV uygulama geliştirme süreçleri için üreticilerin daha fazla sayıda ve daha iyi TV uygulamalarını daha hızlı bir şekilde geliştirmelerini, geliştiricilerin uygulamaları çeşitli platformlarda çalışacak şekilde sadece bir kez yazmalarını ve tüketicilerin zengin bir içerik ve hizmet kaynağına ulaşmalarını mümkün kılacak geniş ve verimli bir ekosistem oluşturmak. Geliştirme ortamı veya birliğe nasıl katılabileceğiniz ile ilgili daha fazla bilgi almak için; (www.SmartTV-Alliance.org) adresini ziyaret edebilirsiniz.

TP Vision
TP Vision, görsel sanal eğlence dünyasında TV alanında özel bir yere sahip bulunmakta. TP Vision Avrupa, Rusya, Orta Doğu, Brezilya, Arjantin, Uruguay, Paraguay ve Asya Pasifik'teki bazı ülkelerde Philips marka TV setleri geliştirme, üretme ve pazarlamaya odaklanmış durumda. Bu, tasarım uzmanlığı ve yenilikçi Philips TV mirası, operasyon mükemmeliyeti, esneklik ve TPV Teknolojisinin hızını birleştirerek gerçekleştirilmekte. Bir araya gelen bu özellikler sayesinde pazara yüksek kaliteli TV setleri sunulmakta: Akıllı, sofistike (yeni malzemeler ve ince tasarım) ve kolay kullanımlı. Tüketiciler için üstün bir TV deneyimi sağlayan ürünler oluşturduğuna inanılıyor. Philips TV'ler sayesinde TP Vision, konukseverlik pazarında küresel bir lider durumunda. Merkezi Amsterdam, Hollanda'da olan TP Vision, yukarıda listelenen ülkeler için Philips TV'nin özel marka imtiyaz sahibi konumunda. TV Company'nin %70'i TPV'ye ve %30'u merkezi Hollanda'da bulunan Royal Philips Electronics'e ait bulunmakta. TP Vision dünyanın dört bir yanında birçok konumda 3,300 kişi çalıştırmakta.
İletişim: Eva Heller (eva.heller@philips.com)

LG Electronics, Inc.
LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS); tüketici elektroniği, mobil haberleşme ve ev cihazları alanlarında yenilikçi teknolojiler geliştiren küresel bir lider konumunda. Dünyanın 117 ülkesinde operasyonları bulunan LG, 2011 yılında toplam 49 milyar dolar satışa ulaşmış bulunmakta (54,26 trilyon KRW). LG; Ev Eğlence, Mobil Haberleşme, Ev Cihazları ve İklimlendirme ve Enerji Çözümleri olmak üzere dört kurumsal birimden oluşmakta ve düz panel TV, mobil cihaz, klima, bulaşık makinesi ve buzdolabı alanında dünyanın önde gelen üreticilerinden biri durumunda. LG Electronics ile ilgili daha fazla bilgi almak için, (www.LGnewsroom.com).
İletişim: Kyoo Im (LGnews@lge.com)