Yellow Medya, TomTom Places ile ortaklık anlaşması imzaladı


 

Anlaşma ile birlikte Yellow Medya, TomTom Places’ın temel firma bilgisi ve zengin içerik sağlayıcısı olmasının yanı sıra Türkiye’deki tek yetkili satıcısı haline de geldi.
Yerel arama alanında lider Yellow Medya, araç içi ve taşınabilir yön bulma cihazları ile mobil uygulama yön bulma sistemlerinde dünya lideri konumunda bulunan TomTom Places ile ortaklık anlaşması imzaladı. Yellow Medya, TomTom Places ile ortaklık anlaşması imzaladığını duyurdu. Anlaşma ile birlikte Yellow Medya, TomTom Places’ın temel firma bilgisi ve zengin içerik sağlayıcısı olmasının yanı sıra, Türkiye’deki tek yetkili satıcısı haline de geldi.
Anlaşma kapsamında, Yellow Medya kendi veri tabanında yer alan tüm firma bilgilerini, logo, fotoğraf, firma profili, çalışma saatleri ve kabul edilen ödeme türleri gibi zengin içerikler ile birlikte, üç aylık periyotlar şeklinde TomTom Places’a iletecek. Türkiye’deki tarihi, kültürel ve turistik mekânların detaylı bilgileri de gönderilecek içerikler arasında yer alıyor.
Anlaşma ile birlikte TomTom Places’ın Türkiye’deki tek yetkili satıcısı olan Yellow Medya, firmalara yön bulma cihazları, araç içi uydu yön bulma sistemleri ve mobil telefon uygulamaları gibi TomTom ürünlerinde yer alma garantisi sunuyor. TomTom Places’a kayıtlı olan firmalar, TomTom cihaz ve uygulamalarında öncelikli olarak listeleniyor, anahtar kelime ve marka adı ile yapılan aramalarda bulunabiliyor.
Son dört yıl içinde Yellow Medya firma veri tabanını oluşturmak ve geliştirmek için 10 milyon doların üzerinde yatırım yaptıklarını, bu son derece önemli veri tabanını büyütmek ve güncel tutmak için yatırımlarını sürdüreceklerini söyleyen Yellow Medya Genel Müdürü Trevor Nadeau, “Araç içi ve taşınabilir yön bulma cihazları ile mobil uygulama yön bulma sistemlerinde dünya lideri TomTom ürünleri sayesinde, Türkiye’deki firmalar daha kolay bulunabilir olurken, hem yön bulma cihazı kullanıcılarının memnuniyeti hem de firmaların satışları artıyor” diye konuştu.
Türkiye’nin TomTom için oldukça önemli bir Pazar olduğunu kaydeden TomTom Places Başkan Yardımcısı Rogier van Egmond ise, “Yellow Medya gibi bir yerel iş ortağına sahip olmanın TomTom Places kullanıcı deneyimine önemli katkı sağlayacağına inanıyoruz. Günümüzde yerel aramaların yüzde 50’sinden fazlası mobil cihazlardan yapılıyor. Bu açıdan, TomTom ürünlerinde TomTom Places’ın kullanımının hızlı ve kolay olması bizim için büyük önem taşıyor. Türk halkı açık adres yerine yakındaki bir yerden yol tarifi almayı tercih ediyor; TomTom Places da tam olarak bu hizmeti sunuyor” dedi.
Bugün itibariyle Yellow Medya’nın Türkiye veri tabanında 750 binden fazla firmanın bilgisi yer alıyor. Firma bilgilerinin eksiksiz olması Yellow Medya veri tabanını benzersiz kılıyor. Yellow Medya bünyesinde görev yapan Yerel Arama Uzmanları firmalarla iletişime geçerek firma sahipleri ile tek tek görüşüyor ve firma adı, marka isimleri, ayrıntılı adres bilgisi ve iletişim bilgilerinin yanı sıra firma kategorisi ile diğer önemli bilgileri derliyorlar.

Yellow Medya
İstanbul merkezli Yellow Medya, marka sahiplerine olduğu kadar küçük ve orta ölçekli iş yerleri için de yerel arama, bölge tabanlı pazarlama, içerik paylaşımı ve yönetimi ile bölge bazlı etkileşim konularında çözümler sunan Türkiye’nin lider markası konumunda.
Yellow Medya 2007 yılında Türkiye’de operasyonlarına başladığından bu yana, ülke çapındaki iş yerleri için Türkiye’nin en geniş kapsamlı veri tabanını derlemekte. Mayıs 2012 itibariyle, Yellow Medya veri tabanında, 600 farklı kategori altında sınıflandırılmış 750 binden fazla tekil firma listelemesi bulunmakta. Bir Türk şirketi olan Yellow Medya, ayrıca Local Search Association (Yerel Arama Derneği) ve European Association of Search and Database Publishing (Avrupa Arama ve Veribankası Yayıncıları Birliği) üyesidir. (www.YellowMedya.com)

TomTom
1991 yılında kurulan TomTom (AEX:TOM2); tüm sürücülere dünyanın en iyi yön bulma deneyimini sunmaya odaklanan, dünyanın lider araç içi bölge ve yön bulma ürün ve hizmet tedarikçisi durumunda. Amsterdam merkezli şirket, 3,500 çalışanı ile ürünlerini 40’ı aşkın ülkede tüketicilerle buluşturmakta. Ürünleri arasında taşınabilir yön bulma cihazları, araç konsollarına gömülü bilgi ve eğlence sistemleri, filo yönetim çözümleri, haritalar ve ödüllü TomTom HD Traffic de dâhil olmak üzere gerçek zamanlı hizmetler bulunmakta.
(www.tomtom.com/livetraffic) (www.tomtom.com)