“Türkiye e-ticaret oranında üç yıl sonra ABD’yi yakalar”

 

Hakan Orhun, “Türkiye’de e-ticaretin kaydettiği gelişime bakarak, 3 yıl sonra oransal bazda ABD’yi yakalayacağımızı söyleyebiliriz” dedi.
Bu yıl birincisi düzenlenen E-Ticaret Konferansı’nda konuşan Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Orhun, “Türkiye’de İnternet’ten alışveriş yapanların sayısı bugün itibariyle aylık 5 milyon kişiyi, yani toplam kullanıcı sayısının yüzde 16’sını geçmiyor. E-ticaretin en yoğun kullanıldığı ülkelerden ABD’de bu oran yüzde 62 seviyesinde. Türkiye’de e-ticaretin kaydettiği gelişime bakarak, 3 yıl sonra oransal bazda ABD’yi yakalayacağımızı söyleyebiliriz” dedi.
Destekçileri arasında Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği’nin (ETİD) de yer aldığı E-Ticaret Konferansı ve Fuarı, İstanbul Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi. Bu yıl birincisi düzenlenen ve sektör profesyonellerini bir araya getiren etkinlikte, yeni tüketim alışkanlıkları, e-ticaret ve sanal ekonomi kavramları ile birlikte; güvenlik, hukuksal süreçler, yasal mevzuat, ödeme sistemleri ve lojistik gibi konular ele alındı.
Konferans’ta bir konuşma yapan ETİD Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Orhun, Türkiye’de toplam 30 milyonu aşkın İnternet kullanıcısı bulunduğuna ve yüzde 60’ının her gün mutlaka İnternet’e girdiğine dikkat çekerek şunları söyledi: “ETİD olarak; İnternet’in tüketicilere kolaylık, rahatlık ve avantajlar sağlayan bir dünya olması gerektiğine inanıyoruz. Türkiye’de İnternet’ten alışveriş yapanların sayısı bugün itibariyle aylık 5 milyon kişiyi, yani toplam kullanıcı sayısının yüzde 16’sını geçmiyor. E-ticaretin en yoğun kullanıldığı ülkelerden biri olan ABD’de ise bu oran yüzde 62 seviyesinde. Türkiye’de e-ticaretin kaydettiği gelişime bakarak, 3 yıl sonra oransal bazda ABD’yi yakalayacağımızı söyleyebiliriz.”

Güvenlikle ilgili soru işaretleri ortadan kalkacak
Yakın tarihli bir araştırmaya göre Türkiye’de İnternet’ten alışveriş yapma frekansının oldukça düşük olduğunu kaydeden Orhun, bir kullanıcının ayda sadece bir kez İnternet alışverişi yaptığını söyleyerek şöyle konuştu:
“İnternet alışverişi de tıpkı gerçek hayattaki gibi her gün yapılmaya başlandığında gerçek bir e-ticaret patlaması olacak. Bugün ülkemizde e-ticaretin daha hızlı bir gelişme kaydetmesinin önündeki açık ara en büyük engel sitelere duyulan ‘güven’dir. “Sipariş ettiğim ürün gelir mi, siparişim gecikir mi” gibi kaygılar pek çok kullanıcının e-ticaretten uzak durmasına neden oluyor. ETİD üyeleri gibi işini layıkıyla yapan şirketlerin çoğalması bu önyargıyı günden güne yok ediyor. Bir diğer sorun ise, Türkiye’deki tüketicilerin satın alacakları ürüne dokunmak istemeleri. Kaliteli içerik sunan, görsel açıdan zengin İnternet siteleri bunun da üstesinden başarıyla geliyor. E-ticaretin ilk yıllarında, kullanıcıların kafasında kredi kartının İnternet’te kullanımının ne derece güvenli olduğu ile ilgili soru işaretleri vardı. Derneğimizin ve sektörün çabaları ve yasal düzenlemelerle birlikte bu konunun yaklaşık iki yıl içinde tamamen gündemden kalkacağını rahatlıkla ifade edebilirim.”

ETİD
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD), 2007 yılında e-ticaret sektöründeki öncü firmalar tarafından, sektörün büyümesini sağlamak için gerekli hukuki düzenlemelerin sağlanması, firmaların ve hedef kitlenin sektör ile ilgili eğitilmesi ve bilinçlendirilmesi amacı ile kurulmuş bulunmakta. 2007 yılında ilk Yönetim Kurulu'nun Kaan Dönmez başkanlığında oluşturulması ile ETİD, özellikle ‘Mesafeli Satış Sözleşmesi’ne yönelik önemli çalışmalarda bulunmuş durumda. Hakan Orhun başkanlığında oluşturulan ikinci yönetim kurulu 2010 yılından bu yan,a e-ticaret sektörü ve kullanıcıları için değer yaratan çalışmalarına devam etmekte. Mayıs 2012 itibariyle, tamamı Türkiye’nin önde gelen e-ticaret sitelerinden oluşan 32 üyeye sahip bulunan ETİD, Türkiye’de e-ticarete ilişkin hukuki altyapının oluşturulmasında, mevzuattaki eksikliklerin veya ihtiyaçların tespitinde ve çözümlenmesinde sektöre büyük katkı sağlayacak ve yol gösterici olacak çalışmalarda bulunmak amacıyla faaliyetlerini sürdürmekte.